Gastvrouw-receptioniste. Bij mij voelen gasten zich thuis!

Een gastvrouw is verantwoordelijk voor het ontvangen van gasten bij een jubileum, congres, evenement of sportwedstrijd. Zij verwelkomt gasten en wijst ze hun plek, en maakt ze in algemene zin wegwijs.

Wat doet een gastvrouw?

De gastvrouw is de eerste persoon met wie gasten in contact komen als ze een congres, bedrijf of evenement bezoeken. Zij verwelkomt ze, informeert of ze een afspraak of reservering hebben en beantwoordt eventuele vragen. Bij een afspraak of reservering helpt de gastvrouw de gast verder op weg. Daarnaast kan zij ondersteunen bij andere werkzaamheden die voor-, tijdens- of na het event aan de orde komen zoals administratie, begeleiden van groepen, inchecken enzovoort.

Het werk van een gastvrouw bestaat voornamelijk uit het verrichten van zeer uiteenlopende werkzaamheden met als hoofddoel het ontvangen van gasten:

  • verwelkomen van gasten
  • gasten zich thuis laten voelen
  • begeleiden van gasten-groepen bij bijvoorbeeld rondleidingen of activiteit
  • informatie verstrekken over de bijeenkomst
  • inchecken gasten
  • voorkomende administratieve werkzaamheden voor/, tijdens of na het event

De spin in het web als administratief medewerkster

Door de veelzijdigheid van de functie van administratief medewerkster ben ik de echte spin in het administratieve web. Ik kan worden ingezet voor tal van werkjes en taken verspreid over verschillende afdelingen naargelang de noodzaak. Hierbij kan gedacht worden aan receptietaken zoals het ontvangen van bezoekers en inplannen van bezoekafspraken, maar ook financieel-administratieve taken zoals het verwerken van bankafschriften en het uitbetalen van werknemers. Belangrijke taken en verantwoordelijkheden van een administratiemedewerker kunnen zijn:

  • beantwoorden van telefoons, e-mails en andere correspondentie
  • ontvangen van bezoekers en verwerken van poststukken en goederen
  • inplannen van afspraken en agendabeheer
  • inboeken en verwerken van contractstukken, offertes, facturen en bankafschriften

Voltrekken ceremonie huwelijk

De ceremonie op jullie eigen gekozen locaties kan tegenwoordig al bij heel veel gemeenten, maar er komt wel wat bij kijken omdat allemaal te regelen. Is dit lastig dan kan ik jullie daarbij helpen. Ik voltrek geen huwelijken, maar de ceremonie kan ik zeker wel voor jullie verzorgen. Op een informele manier met veel gelach en soms een traan hoop ik dat iedereen met een gelukkig gevoel de zaal verlaat na de ceremonie. Dit alles in overleg met het bruidspaar. Het is jullie dag en hebben zelf de regie over het invullen van de ceremonie!

Nieuwsgierig geworden  neem dan contact met mij op.

Organiseren zit in mijn bloed

Al van kinds af aan ben ik hier mee bezig. Zowel hobby mattig als in mijn werkzaamheden.

Het event helemaal regelen zoals jij dat wilt. Geef mij je wensenlijstje en ik regel alles tot in detail voor je.

In mijn tijd bij de paardenvereniging heb ik de meeste bestuursfuncties wel vervuld, maar het wedstrijdsecretariaat lag mij wel het beste. Organiseren van wedstrijden en feesten in de manege. Het kon mij niet groot genoeg zijn.

Bij de gemeente heb ik jaren alle voorkomende events georganiseerd zoals personeelsfeesten, kerstborrels, jubilea, herdenkingen, afscheid of installatie van burgemeesters en wethouders.

Maar ook als weddingplanner ben ik helemaal in mijn nopjes. Een leuke bijkomstigheid is dat ik ook de ceremonie (niet de officiële huwelijksvoltrekking voor de wet) kan verzorgen.

Of schakel mij in als dag voorzitter, omroepster of presentator!

Zoek je iemand om de dag tijdens een event/wedstrijd/presentatie aan elkaar te praten. Ik ben een vlotte babbelaar en heb hier bij de gemeente en hobbymatig bij de paardenvereniging jarenlang ervaring mee opgedaan en sta bekend om mijn duidelijke stem.

Contact mij